WWRD/KS

WWRDKS

WWRD

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) to wielospecjalistyczne i kompleksowe wsparcie rozwoju małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością – od chwili wykrycia trudności do rozpoczęcia nauki w szkole.
Celem jest stymulowanie rozwoju w zakresie:

  • ruchowym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym,
  • komunikacyjnym i językowym,
  • samodzielności i adaptacji

Wspieramy również rodzinę, ucząc, jak pracować z dzieckiem w domu i jak reagować na jego potrzeby.

Realizujemy działania zgodnie z przepisami prawa oświatowego:
Art. 71b pkt. 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. Nr 68, poz. 587).

Z WWRD mogą korzystać dzieci posiadające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, szczególnie z:

  • uszkodzonym wzrokiem lub słuchem,
  • niepełnosprawnością ruchową lub intelektualną,
  • zaburzeniami zachowania,
  • trudnym środowiskiem rodzinnym,
  • nieharmonijnym lub opóźnionym rozwojem.

Jak dziecko może zostać objęte pomocą?

  • Zgłoszenie do publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  • Wypełnienie wniosku o opinię o potrzebie WWRD.
  • Udział w diagnozie z dzieckiem.
  • Po otrzymaniu opinii – zgłoszenie się do naszej placówki.

Nasze wsparcie Dla dzieci z opinią o WWRD:

  • 4 godziny zajęć w miesiącu,
  • zajęcia prowadzone w godzinach popołudniowych,
  • dostosowanie form i metod do indywidualnych możliwości dziecka.

Kształcenie Specjalne (KS)

Kształcenie Specjalne (KS) to forma edukacji i terapii realizowana wobec dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. KS zapewnia dziecku:

  • dostosowanie wymagań edukacyjnych do jego możliwości,
  • wsparcie nauczyciela współorganizującego kształcenie,
  • obecność dodatkowego personelu (np. pomocy nauczyciela),
  • indywidualne podejście i specjalistyczne formy pomocy.

W naszym przedszkolu — mimo braku oddziałów specjalnych i integracyjnych — dzieci z orzeczeniami są objęte pełnym wsparciem specjalistycznym.

    Z KS mogą korzystać dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, szczególnie w przypadku:

    • spektrum autyzmu,
    • niepełnosprawności sprzężonej, zespołów genetycznych
    • innych trudności.

    Nasze wsparcie dla dzieci z orzeczeniem o KS:

    • indywidualne wsparcie nauczyciela współorganizującego,
    • dodatkowa pomoc nauczyciela (dla dzieci z niepełnosprawnościami),
    • dostosowany program pracy i warunki nauki.a.

    Nasz zespół

    • pedagog specjalny – mgr Anna Dubiel
    • psycholog – mgr Agnieszka Sargautis
    • logopeda/neurologopeda – mgr Beata Macnar
    • trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – mgr Ewelina Pawłowska
    • terapeuta SI (Integracji Sensorycznej) – Magdalena Zagórowska

    Nasza przestrzeń

    Zajęcia specjalistyczne prowadzone są w odpowiednio wyposażonych salach:

    • gabinet logopedyczny,
    • gabinet psychologa,
    • gabinet pedagoga
    • sala doświadczania świata,
    • sala integracji sensorycznej.

    Współpraca z GoEdukacja – Centrum Terapii i Nauki

    W ramach rozszerzenia oferty terapeutycznej nasze przedszkole współpracuje z GoEdukacja – Centrum Terapii i Nauki, które oferuje:

    • diagnozę i terapię (psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną),
    • terapię SI, terapię ręki, TUS i inne formy wsparcia,
    • konsultacje dla rodziców i nauczycieli.

    Dzięki tej współpracy dzieci mogą korzystać z jeszcze szerszego zakresu pomocy, a rodzice otrzymują kompleksowe wsparcie w procesie wychowania i terapii.

    Masz pytania?

    Zapraszamy do kontaktu z dyrekcją przedszkola lub pod mailem: gabinety@naszeskarby.edu.pl. Chętnie pomożemy Ci przejść przez cały proces i odpowiednio wspomóc rozwój Twojego dziecka.