WWRD
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) to wielospecjalistyczne i kompleksowe wsparcie rozwoju małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością – od chwili wykrycia trudności do rozpoczęcia nauki w szkole.
Celem jest stymulowanie rozwoju w zakresie:
- ruchowym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym,
- komunikacyjnym i językowym,
- samodzielności i adaptacji
Wspieramy również rodzinę, ucząc, jak pracować z dzieckiem w domu i jak reagować na jego potrzeby.
Realizujemy działania zgodnie z przepisami prawa oświatowego:
Art. 71b pkt. 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. Nr 68, poz. 587).
Z WWRD mogą korzystać dzieci posiadające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, szczególnie z:
- uszkodzonym wzrokiem lub słuchem,
- niepełnosprawnością ruchową lub intelektualną,
- zaburzeniami zachowania,
- trudnym środowiskiem rodzinnym,
- nieharmonijnym lub opóźnionym rozwojem.
Jak dziecko może zostać objęte pomocą?
- Zgłoszenie do publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Wypełnienie wniosku o opinię o potrzebie WWRD.
- Udział w diagnozie z dzieckiem.
- Po otrzymaniu opinii – zgłoszenie się do naszej placówki.
Nasze wsparcie Dla dzieci z opinią o WWRD:
- 4 godziny zajęć w miesiącu,
- zajęcia prowadzone w godzinach popołudniowych,
- dostosowanie form i metod do indywidualnych możliwości dziecka.
Kształcenie Specjalne (KS)
- dostosowanie wymagań edukacyjnych do jego możliwości,
- wsparcie nauczyciela współorganizującego kształcenie,
- obecność dodatkowego personelu (np. pomocy nauczyciela),
- indywidualne podejście i specjalistyczne formy pomocy.
W naszym przedszkolu — mimo braku oddziałów specjalnych i integracyjnych — dzieci z orzeczeniami są objęte pełnym wsparciem specjalistycznym.
Z KS mogą korzystać dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, szczególnie w przypadku:
- spektrum autyzmu,
- niepełnosprawności sprzężonej, zespołów genetycznych
- innych trudności.
Nasze wsparcie dla dzieci z orzeczeniem o KS:
- indywidualne wsparcie nauczyciela współorganizującego,
- dodatkowa pomoc nauczyciela (dla dzieci z niepełnosprawnościami),
- dostosowany program pracy i warunki nauki.a.
Nasz zespół
- pedagog specjalny – mgr Anna Dubiel
- psycholog – mgr Agnieszka Sargautis
- logopeda/neurologopeda – mgr Beata Macnar
- trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – mgr Ewelina Pawłowska
- terapeuta SI (Integracji Sensorycznej) – Magdalena Zagórowska
Nasza przestrzeń
Zajęcia specjalistyczne prowadzone są w odpowiednio wyposażonych salach:
- gabinet logopedyczny,
- gabinet psychologa,
- gabinet pedagoga
- sala doświadczania świata,
- sala integracji sensorycznej.
Współpraca z GoEdukacja – Centrum Terapii i Nauki
- diagnozę i terapię (psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną),
- terapię SI, terapię ręki, TUS i inne formy wsparcia,
- konsultacje dla rodziców i nauczycieli.
Dzięki tej współpracy dzieci mogą korzystać z jeszcze szerszego zakresu pomocy, a rodzice otrzymują kompleksowe wsparcie w procesie wychowania i terapii.
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu z dyrekcją przedszkola lub pod mailem: gabinety@naszeskarby.edu.pl. Chętnie pomożemy Ci przejść przez cały proces i odpowiednio wspomóc rozwój Twojego dziecka.
